Aller først fikk jeg mail med billettene fra Frankfurt til Townsville, så nå vet vi iallefall at vi kommer oss lengre enn til Tyskland.
Og for at du skal kunne sitte hjemme og tenke på hvor vi er hen i verden på det aktuelle tidspunkt, tenkte jeg at jeg skulle poste reiseruta i sin detaljerte helhet!
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj1T0F7z-HuS_Nq9fYZDW3ibeO42ZhlIEaqWL4fCXZA_jknBuCfMvp4hM42rC_kpBkAe-hzXGqzyD83bJ2Qt-MS2FnpMEObV2XhCR8cBAWgoWUQa2MmEOCjmupOC5eUEQ7fxx0LuSlGCpg/s320/sas.jpg)
Vi begynner da altså i Molde ikke fullt så tidlig som jeg har påstått før, men klokken 11:30 den 6 februar.
Gardermoen klokka 12:20, så skal vi til Frankfurt klokka 14:20, og lander 16:25.
Etter dette må vi ut på oppdagelsesferd på Frankfurt am Main, fordi vi har et helt hav av tid å slå i hjel før vi skal ta flyet til Singapore klokken 23:20. Da flyr vi nonstop i ca. 12 timer i en 747;
Boeing 747, også kjent som en Jumbojet, er verdens nest største passasjerfly etter Airbus A380 som kom i kommersiell drift i 2006. Flyet er utstyrt med fire jetmotorer og produseres i Everett nord for Seattle av flyprodusenten Boeing. Flyet er meget lett gjennkjennelig da det har en pukkel rett over nesepartiet hvor flygerne og en del passasjerer sitter. Flyet tar vanligvis rundt 400 passasjerer, men det finnes varianter som tar flere. ![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg6NNSI9MbxuraaGMjNelU55i9Ekaaty-O_cSSU8T3dCl_U7OUwPCOwpgzecUjjZzDU-xsagJUl_CuFp0RL7qSF3i15t0iMY1a56wOES559qlX42h-4ZW48h8leQMXbeFV-LExF4NL9fNc/s320/www.fanpop.com)
I Singapore på Changi airport har det da blitt den 7. Februar og vi har landet kl. 18:20 lokal tid… ikke spør meg hva klokka er i Norge da. Det er sikkert veldig sent, eller veldig tidlig eller sånn midt på dagen. Det vet sikkert pappa og supertelefonen hans!
I Singapore på Changi airport har det da blitt den 7. Februar og vi har landet kl. 18:20 lokal tid… ikke spør meg hva klokka er i Norge da. Det er sikkert veldig sent, eller veldig tidlig eller sånn midt på dagen. Det vet sikkert pappa og supertelefonen hans!
Klokka 21:05 skal vi fly fra Changi til Brisbane, og flyturen har en estimert varighet på 7timer og 45 minutter. Oh joy! Da skal vi fly i en Airbus industrie A330, og jeg kjenner nå at det er litt skummelt siden det er av typen fly som ikke har klart å holde seg i lufta før, og heller strødd seg rundt i havet. Men jeg vil til Australia, og om jeg må rive av vingene og sette meg oppå flyet og flakse det til Brisbane selv, så gjør jeg det!
Airbus A330 er et tomotors jetfly som benyttes til passasjer- og fraktflygninger på mellomlange og lange distanser.
A330 har en svært god sikkerhetsstatistikk selv om et fly gikk tapt under en testflygning i Toulouse 30. juni 1994 i og alle syv ombord omkom . I rutetrafikk har A330 aldri hatt en dødelig ulykke fram til 2009.
1. juni 2009 gikk Airbus A330-200 fra Air France med 228 personer ombord ned i Atlanterhavet på vei fra Rio de Janeiro til Paris. Ulykkesårsaken har ikke blitt
fastslått og det er heller ikke kjent om flyet styrtet eller om det ble foretatt en kontrollert nødlanding i havet.
Den 12. mai 2010 styrtet ei Airbus A330-200 i Tripoli i Libya. 103 mennesker omkom, kun én overlevde. Flyet eies av det libyske flyselskapet Afriqiyah Airways . Det var på vei fra Johannesburg til London, og skulle mellomlande i den libyske hovedstaden da ulykken skjedde.
Heldigvis er det noen som klarer å la være å drepe alle i flyet sitt.
Den mest alvorlige nestenulykken skjedde 24. oktober 2001da det kanadiske Air Transat Flight 236 og Lisboa gikk tom for drivstoff midt over Atlanteren og dermed mistet all motorkraft. Flygerne klarte å holde flyet i luften i om lag 20 minutter og gled 120 km inn til en nødlanding på en militærflyplass ved Lajes på Asorene. Uhellet skyldtes en drivstofflekkasje i høyre motor på grunn av feil i vedlikehold av flyet.
Ja, jeg vet det er skummelt, men internett har alltid rett..
Og hvis du vil lese litt skummelt, men endte godt og lykkelig rapport, trykk her.
Landing på Australsk jord, og sikkert gjennom en hel helvettes sikkerhetskontroll alá det som er på TV venter sikkert(Kan sees på TVNorge til alle døgnets tider, for de som lurte), fra klokken 06:50 den 8. Februar nedi der. Men om jeg ikke tenker helt feil, så er det fremdeles den 7. Februar hjemme hos deg.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi5MSijgkfQvXIX2BFzbEydlH5R3ELBRsXbYbY5ddow1LZEb5Wxkd3bWtjTwwu1ju5MrG_irxOWWeIyXrFTGNCP3SNK3d61NmBDDc4LmJJyRalQRUTxHkHi91kd7qCIflexjBqgSlOOsN8/s320/SL705579.JPG)
Townsville endelig destinasjon står for tur klokken 08:55, og vi lander da klokken 10:50.
Akkurat nå aner jeg ikke hvordan vi skal komme oss fra flyplassen til Douglas, der vi skal bo, men alt ordner seg tydeligvis for snille piker!
I tillegg opererer skolen med henteservice på internasjonale gaur-unger som ikke vet opp og ned på verden, så jeg har sendt en mail dit og spurt. Bare sånn i tilfelle vi skulle miste all hjerneaktivitet og kapastitet på den laaaaange flyturen.
Men, over til det andre artige! VI HAR FÅTT VISUM! Så nå slipper vi å lure på om vi ender opp på tidligere nevnte program til alles fornøyelse og forlystelse!
Men nå tror jeg at jeg har fått litt flyskrekk...
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgNgwbo_aZM_gASOVyVGK9iexAcILtsi_xDUT5Z3x0owt1IDsa_SM9PVftk3aKf9CGoRwBPCBydGA4gN1ia__9ge4-i9eTYnAXPQD4GUmnyLnIbmQ2LjOmy1j9Z6vyy4HwPle6tkQ9m3jo/s320/qantas.jpg)
Den 12. mai 2010 styrtet ei Airbus A330-200 i Tripoli i Libya. 103 mennesker omkom, kun én overlevde. Flyet eies av det libyske flyselskapet Afriqiyah Airways . Det var på vei fra Johannesburg til London, og skulle mellomlande i den libyske hovedstaden da ulykken skjedde.
Heldigvis er det noen som klarer å la være å drepe alle i flyet sitt.
Den mest alvorlige nestenulykken skjedde 24. oktober 2001da det kanadiske Air Transat Flight 236 og Lisboa gikk tom for drivstoff midt over Atlanteren og dermed mistet all motorkraft. Flygerne klarte å holde flyet i luften i om lag 20 minutter og gled 120 km inn til en nødlanding på en militærflyplass ved Lajes på Asorene. Uhellet skyldtes en drivstofflekkasje i høyre motor på grunn av feil i vedlikehold av flyet.
Ja, jeg vet det er skummelt, men internett har alltid rett..
Og hvis du vil lese litt skummelt, men endte godt og lykkelig rapport, trykk her.
Landing på Australsk jord, og sikkert gjennom en hel helvettes sikkerhetskontroll alá det som er på TV venter sikkert(Kan sees på TVNorge til alle døgnets tider, for de som lurte), fra klokken 06:50 den 8. Februar nedi der. Men om jeg ikke tenker helt feil, så er det fremdeles den 7. Februar hjemme hos deg.
Townsville endelig destinasjon står for tur klokken 08:55, og vi lander da klokken 10:50.
Akkurat nå aner jeg ikke hvordan vi skal komme oss fra flyplassen til Douglas, der vi skal bo, men alt ordner seg tydeligvis for snille piker!
I tillegg opererer skolen med henteservice på internasjonale gaur-unger som ikke vet opp og ned på verden, så jeg har sendt en mail dit og spurt. Bare sånn i tilfelle vi skulle miste all hjerneaktivitet og kapastitet på den laaaaange flyturen.
Men, over til det andre artige! VI HAR FÅTT VISUM! Så nå slipper vi å lure på om vi ender opp på tidligere nevnte program til alles fornøyelse og forlystelse!
Men nå tror jeg at jeg har fått litt flyskrekk...
Heia jente som e sååååå heldig og priviligert som kan få opplev nåkka sånt. Nyt tida "down under". Før dåkk veit ordet av det e dåkk heime igjen og kan sjå tellbake på et skikkelig eventyr ikke alle e så priviligert å få opplev. :-)
SvarSlettKlem fra Stine-mamma. ))))))
Hei på dokk toan.
SvarSlettDa e vel radarparet klart for avgang da.
Men to stk blonde babes...på en sånn tur.
D går nok bra ja.
Dette va en hilsen fra Belle mamman.
SvarSlettTusen takk Stine-mamma å mamma mi :) Me gleda oss myskjy, å ska prøve å helle alle som vil vare me oss oppdatert på bloggen! Og særlig dokker mamma-an å pappa-an :D
SvarSlettKlem fra Isabelle